RESUM PONÈNCIA:
IMT LAZARUS I ICONO
Ponents:
Kevin Blanco, d’ICONO
Adrián Concha, IMT LAZARUS
IMT Lazarus, juntament amb Icono presenten una aplicació per a controlar els dispositius dels alumnes de forma remota i així impedir l’accés a aplicacions o pàgines web no desitjades. La solució d’IMT Lazarus permet la divisió dels estudiants en grups-classe-línia amb rols d’usuaris com l’administrador general de centre o el rol professor que controla cada aula. L’empresa té experiència en la implementació de la seva plataforma a altres comunitats autònomes i estan desitjosos que surti una licitació a les Illes Balears.
Ana Beatriz Moliné Juste
BREU DESCRIPCIÓ DEL TALLER:
La veritat està en perill imminent. Les dades estadístiques recollides per Eurostat sobre l’impacte de les notícies enganyoses (Fake News) en la nostra societat són alarmants perquè asseguren que es consumeixen més notícies falses que reals. La desinformació i el caos ens aguaiten. I no ens queda una altra que combatre aquesta amenaça des de les aules, amb iniciatives educatives com la que es va presentar al congrés EduDigIB el passat 5 de novembre, que posin el focus en el foment del pensament crític i l’alfabetització informacional, perquè l’alumnat prengui consciència, es corresponsabilitzi com a ciutadà digital i utilitzi de manera competent estratègies de verificació que li permetin distingir de manera eficaç la informació fiable i veraç d’aquella que és enganyosa.
PRESENTACIÓ DEL TALLER:
El taller està relacionat en una tasca ABP. On els alumnes es converteixen en investigadors per eliminar del passat totes aquelles notícies falses que encara circulen.
Està basat en un joc creat per Google anomenat Eraser .
És un projecte que consta d’unes 12 sessions i en aquesta pàgina web de n’Ana Moliné podreu trobar tots els documents i la informació necessària per a desenvolupar-lo.
Està orientat cap a 3r d’ESO per tant, per altres nivells s’hauria de mirar si s’ha de fer alguna adaptació.
El taller eTwinning and Erasmus+ for beginners: primeres passes per a realitzar projectes europeus impartit per Neus Oliver (assessora del CEP de Manacor i ambaixadora eTwinning), Joana Garau i Eva Vives (assessores del CEP IBSTEAM amb una llarga trajectòria coordinant projectes internacionals a tots els nivells) va consistir en una sèrie de consells per iniciar-se en el món dels projectes europeus, diferències entre eTwinning i Erasmus,
Na Luisa Cuadrado va fer un recull d’unes 7 activitats que ella utilitza amb els seus alumnes. Va ser una sessió pràctica usant Lumio by Smart. Són activitats matemàtiques que serveixen per treballar dins l’aula distints nivells al mateix temps.
Conclusions:
Els alumnes d’altes capacitats necessiten aprendre a treballar en grup, ja que en un futur aquesta competència serà indispensable per poder desenvolupar tot el seu potencial.
Gràcies a la tecnologia podem fer simulacions que permeten múltiples formes de representació i expressió (DUA) i d’aquesta manera es pot empoderar a l’alumne.
La tecnologia permet fer les activitats sense haver d’avaluar públicament i ajuda als alumnes a adequar-se al seu nivell. D’aquesta manera l’impacte de la col·laboració és més contundent.
Podeu trobar la presentació a l’enllaç
Enllaços interessants:
This isWhich One Doesn’t Belong?, un lloc web dedicat a proporcionar trencaclosques que conviden a la reflexió per a professors i estudiants de matemàtiques per igual. No es proporcionen respostes, ja que hi ha moltes maneres diferents i correctes de triar a quina no pertany.
Moltíssimes simulacions per assignatures com física, química. Matemàtiques, ciències de la terra, biologia. https://phet.colorado.edu/es/
Twitter @PhETSims
Facebook @PhETSims/?v=wall
instagram @phetsims/
El robot educatiu Beebot és prou conegut gràcies a les activitats que fem des d’IBSTEAM. Per aquells que pensen que aquest robot aparentment simple només és per a infantil hem programat aquest taller on s’ha pogut experimentar treball en equip, estils de lideratge, rols de gènere… amb la Beebot.
El taller ha anat a càrrec de:
María Gutiérrez-Segú, Responsable de formació a professorat en TIBOT. Llicenciada en biologia, professora de secundària, formació Montessori i especialista en CNV (comunicació no violenta) i gestió emocional.
Elena López de Arroyabe, Responsable de desenvolupament de TIBOT, especialista en integració curricular.
Enginyera tècnica en topografia, professora d’infantil, formadora de professorat i responsable de comunicació i màrqueting.
Joseba Mouriz, Director gerent de TIBOT
Enginyer industrial, formador certificat de Lego Educació i fundador de TIBOT.
Projectes STEAM amb prototipat electrònic bàsic i energies renovables.
Eduardo Gallego i Rubén Rodríguez de COMPLUBOT, varen ser els encarregats d’aquest taller on ens varen mostrar el seu producte KIE. KIE és un kit d’iniciació a l’electrònica amb el qual, els nins poden començar a experimentar de forma segura i educativa. N’Eduardo i en Rubén ens varen mostrar tot un seguit d’exemples d’aplicació dins l’aula de primària.
Na Rosa Liarte va fer un repàs pràctic de totes les potencialitats que ofereix l’Edpuzzle per als docents. Revisió d’activitats, enriquir el vídeo amb preguntes. Comprovar que efectivament l’alumnat a visualitzat el vídeo així com saber que no pot avançar-lo. Va tenir temps per deixar-nos les darreres novetats d’Edpuzzle no us les perdeu.
Na Marta, na Mònica i na Lídia de Robotix van presentar mTiny, un robot per educació infantil que, mitjançant un llapis tàctil, un mapa interactiu i unes targetes de programació, permet els més petits aprendre les bases de la programació de forma divertida. Tots els participants van gaudir moltíssim del taller