Amanda Fernández Rubí.
És mestra d’educació primària per la UIB i llicenciada en Psicopedagogia per la UNED.
Té un Expert Universitari en Diagnòstic i educació dels alumnes d´Altes Capacitats.
És formadora del Programa de Gestió de la Convivència a centres d’Infantil i Primària (Formació Permanent del Professorat de la Conselleria d’Educació).
Des de l’any 2008 és funcionària de carrera de la Conselleria d’Educació de les Illes Balears. Ha treballat en diferents cicles i ha exercit diferents funcions: mestra tutora, mestra PT i cap d’estudis. Durant el període 2010 i 2017 va ser regidora de l’Ajuntament de Manacor i l’any 2015 va ser la Primera Tinent d’Alcalde. Actualment, és la Directora General de la Conselleria d’Educació i Formació Professional de les Illes Balears, direcció general que impulsa la formació permanent del professorat; ensenyament del català i normalització lingüística a l’àmbit educatiu, la implantació de l’educació 0-3 anys, la innovació educativa, la participació de les famílies, l’impuls de l’ús de les noves tecnologies aplicades a l’educació, l’atenció a la diversitat, així com el foment de la convivència positiva, la coeducació i lèxit escolar. Promotora de la transformació digital dels centres educatius a través del Servei de Tecnologies de la Informació a l’Educació i el CEP IBSTEAM.
Paula Tous Remiro i Pep Toni Miras Campins compartiran l’experiència educativa del CEIP s’Olivera, d’Eivissa. Des del curs passat, el centre s’ha adherit al programa DigiCraft de la Fundación Vodafone España, que combina el món digital amb el de les manualitats. Gràcies a la participació en aquest programa, l’alumnat de 5è d’Educació Primària es va presentar al concurs SuperReto DigiCraft i va guanyar la final nacional amb el seuCrearboleitor, un robot que planta arbres en zones desforestades, alhora que reconeix i recicla residus amb la seva intel·ligència artificial.
Laura Monzó, Cap d’estudis IES ANTONI MAURA
L’IES Antoni Maura és un institut públic d’ensenyament secundari, ubicat al barri Nou Llevant de Palma de Mallorca. L’oferta educativa inclou Educació Secundària Obligatòria (ESO), Batxillerat, FP Bàsica i de Grau Superior, Educació Secundària per a Persones Adultes (ESPA) i Batxillerat semipresencial.
Un pilar fonamental del projecte educatiu del centre es el desenvolupament de la competència digital docent i de l’alumnat amb la integració com a plataforma d’ensenyament i comunicació Microsoft TEAMS ,fomentant el disseny i creació de continguts digitals. L’alumnat treballa a un ordinador personal per realitzar tasques, rebre valoracions i avaluacions del professorat, crear continguts digitals, i treballar de forma cooperativa. D’altra banda, el centre ha realitza una aposta molt forta per impulsar i desenvolupar la competència STEM en l’alumnat. Es realitzen projectes STEM a 2n , 3r i 4t d’ESO amb una dedicació horària de 4 hores setmanals. Això a suposat realitzar una gran inversió en recursos tecnològics com impressores 3D, kits de robòtica i la creació de una aula del futur i un aula de robòtica.
César Tomé Valle. És llicenciat en Matemàtiques i diplomat en Estadística per la Universitat de Salamanca. És professor d’ensenyament secundari, especialitat de matemàtiques a l’IES Cap de Llevant (Menorca). Ha treballat a diversos centres de l’illa, on s’ha encarregat de tasques molt diverses: coordinador TIC, coordinador de nivell, cap d’estudis, cap de departament, tutor, etc. També treballa en col·laboració amb l’IBSTEAM com a formador.
Sempre ha tingut molt d’interès en l’aplicació de les eines informàtiques a l’aula de matemàtiques: i en aquest moment està impulsant l’ús del full de càlcul i els llenguatges de programació (Scratch i Python) al seu centre per fer tasques d’anàlisi de dades i aprofundir en la teoria dels nombres (especialment la divisibilitat). Concretament, la programació permet l’accés a un conjunt de dades reals i disponibles en obert que el seu tamany faria molt complicat de treballar. Les eines i tècniques, tant matemàtiques com de programació necessàries són en la majoria dels casos elementals i accesibles a l’alumnat d’ESO i batxillerat.